2009-10-03

Faderullanlej

Jag passade mina småkusiner igår, Jesper och Clara in case you don't remember. Det gick bra... Förutom att Jesper tappade en (riktig) hammare på fin fot och att Clara hällde ut, och blandade, både vit- och färgtvätt över hela badrumsgolvet. På den första incidenten fick jag gå ut och andas lite för att inte få ett utbrott på den stackars pojken och på den andra så kan ni väl GISSA vem som fick sortera all tvätt och lägga tillbaks den i korgarna. Men det var mysigt annars. Dom är i den åldern då dom säger en massa roliga saker hela tiden så man fnissade sig igenom hela kvällen.

Mina föräldrar är hemma igen. Sweetness. Välkomnade dom med hembakta scones och te, för sån är jag. Om du blir kompis med mig/min pojkvän så kan du nästan förvänta dig att få sånt rätt ofta. Om jag är på humör. Så vad väntar du på?
Ikväll ska jag på partaj hos Ylvish som fyllt årish. Ska bli skitkul. Det är pyjamasparty och hela faderullanlej, som för övrigt är Dagens Ord.

Skulle vilja tipsa om den här duon, Pomplamoose. De gör sjukt bra musik och framför allt sjukt bra covers, jag älskar deras "My Favourite Things" och "Single Ladies". De ser så lekfullt på musiken, underbart. Om jag kunde så skulle jag också göra sån musik, men... det.. kan jag inte. Så nej, suck.

Det finns killar på min nya skola som sminkar sig. Okej, inte såhär. Mohohohoho. Nej, lite concealer och foundation på sin höjd. För att täcka finnar, alltså. Jag diggar det, man gillar inte att se en massa röda små kullar med gula toppar överallt i facet. Det är inte fint någonstans. Lite concealer som täcker över är trevligt.
Däremot så börjar man ju fnissa lite när man ser att de har foundation-rand (ett streck vid kindbenen där foundation-täcket tar slut). Ska vi behöva lära våra manliga vänner att sminka sig nu? Haha. Världen spårar snart.

I think I like you, I do. I want to. You're rare like, I dunno, polite busdrivers..


/inkzor

1 kommentar: