2011-11-01

Den djupare meningen med locktång

För att fortsätta med temat "Vad Ingrid är förbannad på", så är det den här gången söta brudar. Brudarna som fnissar när killarna kittlar dom samtidigt som de säger "meh, sluuuta" och ler. Brudarna som klär ut sig till sjuksköterska på halloween, bara det att kläderna inte är de mer normala med mintgröna scrubs, utan snarare en uns av latex som täcker kön och bröst. Brudarna som stolt publicerar facebookstatusar om deras nagelförlängningar. By the way, har ni provat att googla "prom" på bilder någon gång? Vad är grejen med att brudarna står på rad i glittriga klänningar i färger som skär sig och lockat hår - helt naturligt? Varför gör man sådääär. Varför ser alla likadana uuut. Varför är dom glada? Varför är det kul att spöka ut sig och konsumera onödiga sakeer? Varför nöjer sig människan med sådan ytlig lycka? Det är väl det som det handlar om. Jag har växt ifrån mina vänner som numera har blivit dom här söta brudarna. Jag står inte ut med att de nöjer sig utan att ifrågasätta. Jag förstår inte varför man väljer att se livet så enkelt. Det här är ingen protest mot smink, det här är en protest mot de sminkade människor som inte valt att ifrågasätta varför de sminkar sig innan de tar på det. Jag vägrar att tro att brudarna skulle välja att ta på sig sin neongröna långklänning igen efter att de tagit av den och faktiskt tänkt på vad den innebär.

 Oroa er inte, självklart är jag jämställd. Jag blir lika förbannad på killarna som håller deras händer.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar