2011-11-21

En livskris ryms i en liten liten skål..

Jag kan ge några vidare exempel på varför mitt liv är så tråkigt just nu. Alldeles nyss kunde ni finna mig hemma i min soffa, tittandes på det 3e Desperate Housewives-avsnittet i rad och ätandes godis ur en minimal skål. Detta tyckte jag otroligt mycket om och var hejdundrande nöjd över min lilla skål med godis som jag lyckats skrapa ihop. Den bestod av två gamla godisfiskar, tre polkagrisar från Gränna samt tre bitar mörk choklad. Dessa bitar befann sig alltså i en liten, liten skål som passade helt perfekt för mängden godis som den innehöll. Jag tror inte riktigt ni förstår hur nöjd jag var över min lilla skål och mina uppkurade ben i soffan. Jag kunde inte varit mer nöjd. Jag var mer nöjd än den där guldlock-bruden som till slut fann den minsta skålen med gröt hos de tre björnarna och som tydligen var helt perfekt för henne. Men då kom jag och tänka på att jag inte har köpt en påse lösgodis på kanske en månad nu, och då kändes min skål helt plötsligt för liten. Jag fick lust att gå ut på stan och hitta en sån här kille att dansa med hur länge som helst men det är bara måndag och jag är bara 17 så jag kommer inte in på några klubbar.


För övrigt så är en god bok i en skön soffa med en kopp te det jag längtar efter mest i mitt onormalt stressade liv för en 17-åring med onormala vanor som nog passar bättre för en 40-åring. Jag måste börja jobba på den här tragedi-feelingen som lagt sig över mitt liv. För övrigt 2 så dregglade jag precis ned min tröja med tandkräm igen. Det är inte roligt. Det är otroligt påfrestande att stå där och försöka gnugga bort det vita. I själva verket gör man det bara värre, man får en stor pöl över hela tröjan som blir kall sen när man ska sova och när man vaknar morgonen därpå finns fläcken kvar som en svag skugga. That's the way to start a day.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar