2011-11-06

Här kallar vi solen för "den"

Jag fryser konstant numera. Det är otroligt störande. För övrigt så ligger min kroppstemperatur alltid lite under 37 grader, typ mer åt 36 grader. Intressant. Önskar jag var på en solig plats nu, fast i skuggan så man slipper ha den i ögonen. Min mamma tänker ta med min pappa till Egypten i januari. Antagligen för att de ska kunna stå ut med varandra, pappa blir odräglig på vintern när det är snö och kallt. Han behöver sol. Dock vet mamma att jag inte åker till Landet af Våldtäkt, sand och kvinnoförtryck så hon har halvt lovat att jag ska få åka till ett annat soligt land på sportlovet med någon vän som förhoppningsvis har råd att följa med, hon sponsrar en del av resan. Och jag är redan borta. Såhär dags förra året var jag i Berlin, ack! Vilka äventyr hon far på!

Fast jag längtar lite till Lucia och jul. Eller lite, snarare mycket.  Det är det enda som gör den här årstiden dräglig - att få sitta inomhus och vara varm medan det härjar orkan utanför och småfåglarna som stannade kvar än en gång frågar sig själva varför i helvete de inte följde med Bosse och Greta Bivråk som drar till Sydafrika varje år. De har börjat sälja lussebullar på Coop nu, ett riktigt jultecken. Alltid något att klamra sig fast vid.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar