2011-11-12

Mina föräldrar är bättre än dina

Nu är mamma hemma och ställer in blommor i min dusch för att vattna dom men låter de sedan stå kvar för att det överflödiga vattnet ska rinna ut och så blir jag skiträdd på morgonen när jag ska duscha och kliver nästan på en pelargon som jag sedan tar bort och så lämnar den kvar en massa jord på badrumsgolvet. Mamma som nu har kramat mig jättelänge och sagt åt mitt huvud att sluta tänka så många dumma tankar.

Pappa övningskörde med mig idag. Det kändes att han är lärare. Han var lugn och pedagogisk och efter en timme gled jag runt på den lilla vändplanen och växlade mellan att backa och att ligga på ettan och gasa runt lite. Jag körde in genom en ganska snäv grind och därefter vidare mellan två bilar som stod parkerade ganska nära varandra, vände genom att backa på en lite större del av parkeringen, parerade och sen körde jag ut igen. Jag fick motorstopp några gånger och jag är jättestolt över mig själv.

Det här inlägget ackompanjeras av en bild på världens vackraste man när han var i sina bästa år. Jag såg en kille som såg ut såhär idag när jag kikade in i en buss medan jag vandrade på väg från Cosmonova med Anton och Matilda. Fick en mini-hjärtattack. Sen släppte jag det som en man och fortsatte med mitt liv. Cosmonova ägde, by the way.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar