2012-02-28

Dagarna genom tankar

Alltså gud. Ingen rast ingen ko. (Skrev jag fel? Med meeening?) Igår var jag inne i stan och stod i en tapetaffär i två timmar och svettades och blödde lite näsblod, men det syntes inte. Jag var totalt skoningslös därinne. Kollade igenom i princip varje tapetbok, genom skumläsning, kvar-i-hyllan bläddrande på toppen av boken eller genom noggrann granskning. Var helt utmattad när jag gick därifrån. Då var klockan runt två och jag hade inte ännu ätit lunch och vandrade runt i en energilös dvala i Gamla stan tills jag gav upp och åkte med pappa till Söder som var inne i stora staden han med. Där åt jag soppa på Södermanna (bästa vegostället) och började blöda näsblod så jag skrämde slag på tanten som jobbade i disken och avbröt killen som bajsade på toaletten för att sedan stå där och fundera över om det verkligen hjälpte att jag sköljde bort varje bloddroppe eftersom det likväl landade en ny i handfatet efterföljande sekund. Det var en annorlunda tanke om man jämför med idag då jag satt med Linnea på bussen och undrade om inte varje station kunde ha en jingel. Och att varje jingel på den linjen tillsammans blev en skitbra låt. Det skulle vara så mycket mer spännande. Vi var på väg till Nacka Forum där jag köpte en extern hårddisk eftersom min dator fick virus idag men det är borta nu tack vare flera timmars arbete och flashback forum typ.. Det var otäckt. Såg framför mig att allt skulle försvinna igen, därav hårddiskinköpet efter Linnéas och min underbara catch-up lunch. Jag tänker helt absolut definitivt önska mig en Macbook Pro i 18-års/studentpresent. Linnéa var fin som vanligt men jag snorade mest eftersom jag befinner mig i en omöjlig situation där jag inte kan snyta mig ordentligt eftersom jag börjar blöda näsblod då. Har inte tänkt på det förut, men man måste ju snyta ganska hårt. Det är svårt, livet.

Förresten, att göra på lovet:
  1. Fullfölja ansökan om körkortstillstånd
  2. Repa med a cappella-gruppen
  3. Öva gitarr
  4. Öva sång
  5. Rensa mitt rum inför flytten
  6. Bestämma tapet
  7. Skriva en essä om Doktor Glas
  8. Dansa Lindy Hop på torsdag
  9. Bli frisk frÃ¥n min förkylning. 
Imorgon ska jag ta itu med 3 och 9 men framför allt 7 som egentligen skulle varit klar idag om jag inte hade dragit på mig ett virus på en förkylning. Just nu har jag tagit itu med 1 och ska ge mig på 6an, är just nu nere på 3 favorittapeter av alla dom som jag sett på internet, sen har jag en del från när jag var i tapetaffären. Men alltså när man får en sån här sida

http://www.5qm.de/neo5.html#

åsså vet man att det är liksom 20 sidor till av såna enorma mängder tapeter. Då blir man ju helt utmattad.

En favorit. Bilden föreställer ca 40x55 cm av tapeten.

 
/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar