2012-02-01

Jag vet dock inte om jag hade velat få den frågan

När jag vidgar mina näsborrar gör det ont på högra näsvingen för i kanten där har en innefinne bosatt sig. Det bästa med den här dagen hittills är att jag imorse läste i tidningen om att John Cleese hade blivit erbjuden att få bli adlad men hade tackat nej och motiverat detta med "It's silly." <3

Gårdagen var en sån där kollektivtrafikdag eftersom den enda stunden jag fick tid att fundera över någonting alls var när jag åkte kollektivt, en mycket lång och intensiv dag var det verkligen. Därför tog jag chansen och funderade över varför mannen bredvid mig satt så brett med benen att jag var tvungen att sitta med knäna ute i gången, vilket gav mina knän chansen att bli påkörda av flertalet medpassagerare som skulle på eller av bussen. Ibland tappade jag dock koncentrationen på denna tanke eftersom en kvinna med väldigt gäll röst pratade i mobilen, svårt att koncentrera sig på något alls då. Det borde inte vara tillåtet att tala med en röst som skär i öronen. Jag funderade också över varför kvinnan jag satt bredvid på en annan buss grät tyst, och varför jag inte frågade henne hur det var fatt. Det som var mest spännande igår var att jag köpte en påse lösgodis för 17 kronor, vilket jag inte gjort på länge. När jag hade ätit en del började jag kallsvettas, sedan blev jag väldigt varm och till slut helt utmattad. Det var värt det.

Dagens ord: Godissvettig

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar