2012-02-26

Det som hände var det att eeehh

Fem dagar i Berlin kom till sin ända och nu sitter jag här med bomull i ena näsborren. Jag är dunderförkyld och skulle snyta mig ännu en gång och blev mycket konfunderad av att jag lyckades prestera såpass bra med tanke på att nästäppan suttit som en sten hela dagen, men då var det alltså blod som forsade ut. Lite mindre önskvärt. Berlinresan har varit ett äventyr fyllt av
  • "Shit! Det är grönt!" eftersom övergångsställena i Berlin inte låter
  • "Aaalabama *host*"
  • Magkrångel på olika fronter och olika sätt
  • Konflikter och upplösningar
  • Kokta ägg och annan mat köpt på Netto och lagad på hostlet
  • Karaoke
  • Undran över hur många lager kläder man måste ha på sig för att inte få betala övervikt för handbagaget när man bara vill köpa flera kilon lösviktssecondhand. 
  • Nya smakupplevelser, såsom talktabletter och sushi (för min del)
  • Att gå åt fel håll än vad pilarna visar på Judiska Museet
  • Tunnelbaneåkande (Ska vi av här?)
  • Gin & Tonic
  • Konstanta blickar från soffkufarna på hostlet
  • Bounty med mörk choklad
  • Längtan efter en riktig festkväll som slutade med att sista kvällen spenderades dansandes till tung hiphop i ett garage i Kreutzberg tillsammans med alla andra som fått nys om denna sjukt värda svartklubb bland alla andra i Berlin.
En bra resa som slutade jobbigt eftersom vi var nära på att missa vårt flyg tack vare Tysklands kollektivtrafik på söndagsmornar och kombinerat med noll sömn blir det kefft så jag är helt utmattad nu. Sov två timmar inatt om man inkluderar timmen på flyget som inte bestod av outhärdliga bihålesmärtor, sen somnade jag episkt hårt i min säng runt halv tre när jag ätit lunch och duschat av mig hinnan av flott som täckte min kropp. Imorgon ska jag försöka hitta en tapet och det kräver sin man. Godnatt!

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar