2012-02-17

Taggar fredagkväll med Doktor Glas-läsning

Idag kändes det som att Moder Jord rosslade loss lite av slemmet som täpper igen hennes hals och hindrar henne från att sjunga ut våren. Äntligen. Jag fikade med Sonia nyss och om världen vill oss väl och jag ser inte varför den inte skulle vilja det så kommer vi att spendera våren 2013 tillsammans i Paris. Det satt vi och fnissade åt hur länge som helst. Sen fnissade Sonia åt att hon facerape:ade mig medan jag mest fick ett smått nervöst sammanbrott.

Jag fick ett betyg hemskickat till mig idag från min förra arbetsplats. Hade frågat om det då jag tänker söka nya jobb till sommaren. På betyget står det att jag har god själv-ständighet... God förmåga att ständigt vara själv.  

Här sitter jag och funderar. Främst på varför det är så kul att följa sina impulser utan vidare eftertanke, som när jag en gång kastade en banan på Niklas då jag tänkte att det kan vara en kul grej, eller som igår då jag smällde handen mot fönsterrutan på bussen eftersom jag hade handen full av krossad istapp och tänkte att det kunde bli häftigt. Det blev det.
/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar