2009-06-09

The Bal 09

Igår var det bal. Det var helt fantastiskt, framför allt MYCKET bättre än jag förväntat mig. Alla var så fina. Jag fick jättemycket beröm också, vilket gjorde mig jätteglad. Vi var på Sjöfartshusets festvåning, på Skeppsbron. SKITFINT! Två våningar stod till vårt förfogande, med vacker utsikt och jättefina lokaler.
Först var det mingel, på nedervåningeb med äppelcider, sen middag på övervåningen som bestod av kyckling med potatis och glass till efterrätt. Under middagen spelades ett bildspel upp med massa bilder från alla de 5 åren som den här klassen funnits. Skitfina bilder. Här höll även Madde, danslärarinnan, Ylva, sångpedagogen, och Urban, musikläraren tal. De var jättefina. Väldigt rörande. Många började gråta. Johan, min mentor och allas NO- och mattelärare, tackade även för året han fått ha oss. En film visades sen upp. Filmen var av alla lärare, till oss. De härmade olika scener från alla pjäser vi gjort, och var allmänt skitroliga. Haha. Men den finns nog inte mer nu, de sa att den bara skulle visas den gången och sen aldrig igen. Den skulle brännas. Synd, med tanke på att man inte riktigt hörde vad dom sa för att alla skrek så mycket. Haha.
Efter det gick alla ner igen medans de tog bort bord och stolar för att ge plats för dansgolv där uppe. Under tiden spelade lärarbandet några låtar. Haha. Skitkul och jättebra var de. Linus höll sedan tal, och då brast det för mig så jag fick gå in på toaletten och gråta av mig lite. Skitjobbigt.
Balkommitén delade sedan ut titlar och priser till lärarna, som t. ex Kulturamas solstråle, mamma och hippie.
Sen började Partyt. Fan vad vi dansade. Det var så jävla kul. Visserligen var bestod musiken av fjortisdunk, men det var kul att dansa till. Min fina håruppsättning, som kostade 300 spänn, krashade totalt, men det gjorde inget. Shit vad äckligt svettig man blev, men det var kul ändå. Haha. Många drog till "efterfest" mellan tolv och ett, och jag blev hämtad vid ett ungefär. Det skulle hålla på till två, men det kändes bra att dra när det var som bäst.
Jag hade en sjukt bra kväll. Alla som var där kan nog hålla med. Det var underbart. Tack. Så jävla kul har jag inte haft på länge.

Såhär såg jag ut, innan balen.


Mitt hår


Det var allt. Ses snart igen.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar