2009-06-12

Den föredetta Kulturama-eleven skriver...

Regnet öser ner, och det passar precis för den här dagen. Jag har nu slutat grundskolan, och lämnat Kulturama. En skola som varit så fantastisk, framför allt det senaste året. Jag har fått otroligt många vänner, som stöttat mig genom svåra stunder och som jag har haft sjukt kul med annars. Jag har träffat personer som gjort ett djupt intryck på mig, som jag aldrig kommer glömma. Vissa kommer man kanske aldrig träffa igen, men jag hoppas att det går bra för ALLA.
Jag har lärt mig väldigt mycket, inom kunskap, musik, om hur man är en bra människa och jag har lärt mig många nya saker om mig själv. Jag har växt väldigt mycket det senaste halvåret bara, mycket tack vare dessa människor.
Jag kommer att sakna den här tiden så himla mycket. Nian har varit det bästa året i grundskolan för mig, utan tvekan. Det känns läskigt att man ska slungas ut i en ny värld, med nya bekantskapskretsar. Igen. Antar att jag har hela sommaren på mig att vänja mig vid tanken.
Jag grät floder på avslutningen, vilket förvånade mig själv. Trodde inte det, men det var väl bra att jag tog på mig vattenfast mascara i förebyggande syfte.
Det började regna när alla stod utanför kyrkan och sa hejdå. Det verkligen öser ner. Fick ta mig hem själv, vilket betydde massa gång till och från busshållplatser. Nu är jag alltså väldigt blöt, fick hänga min sommarklänning på tork och ta på mig nya kläder.

Jag fyller 15 år imorgon. Har inte tänkt på det så mycket, faktiskt. Känns väl som att det är på tiden. Snart kommer ekliden-gänget hit, plus Thandi och kanske Sonia. Vi ska ha lite parteeeyy, ska bli så kul! Hoppas de kan pigga upp mig lite.

/inkzor

..... Jag har faktiskt nästan glömt dig nu. Det känns sjukt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar