2009-06-19

Glad midsommar!

Jag bryr mig inte så mycket om midsommar. Egentligen. Det finns inte så mycket som jag kan få ut av den. Allt handlar om att äta och om att dansa kring en stor penis som penetrerar jorden. Säger inte det en del om Sverige? Perverst! Det är vad det är. Om man dessutom tänker på det faktum att vi väljer att låtsas vara grodor som dansar runt det enorma könet så undrar man ju verkligen vilka fetischer folk hade på den tiden då den här sjuka traditionen uppfanns. Jag dricker inte heller, vilket 80% av alla Sveriges ungdomar gör idag. Så jag får inte ut något av det.
Det är tuuur för mig att Tilde kommer följa med ut till stället där vi ska fira midsommar. Då är jag inte helt ensam. Om det blir för tråkigt kan vi säkert dela på en cider och låta placeboeffekten sköta jobbet, men det är ju inte så troligt.
Nu ska jag sluta vara patetisk, vilket kräver en del ansträngning, och sticka ut och springa med mina föräldrar för det är sånt man gör för att kunna äta massa mat på midsommar utan att få alltför dåligt samvete. Vi hörs om jag överlever. Hejdå.

Edit: Fan vad jobbigt det var att springa. Jag kan dö nu.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar