2009-08-17

Dag 1: Rytmus, klass 1A

Första skoldagen avklarad. Imorse var jag så stressad att jag glömde att borsta tänderna, det ni. Men dagen gick nog bra, på det stora hela.
Sitter just nu och försöker fylla i ett häfte som heter "En beskrivning av mig". Frågorna är typ "Det här är jag bra på", eller "Så här tror jag andra upplever mig". Mina rebelliska instinkter får lust att skriva att jag är skitbra på att röka mig hög som en jävla häger och att andra upplever mig som en tunna fylld med hästbajs. Det är så skönt också att frågan efter "Det här är jag bra på" är formulerad såhär; Det här tycker jag är svårt/är jag mindre bra på. FAN VAD PEDAGOGISKT, VA?? ISTÄLLET FÖR ATT SÄGA DÅLIGT SÅ SÄGER DE MINDRE BRA. DÅLIGT heter det. FÖRIHELVETE. Suck.

Jag har fortfarande PMS.

Jag tänkte att jag skulle hålla fast vid min tradition att snacka skit om allt och alla på den nya skolan på min blogg, en sån där fin start. Lite motstånd kan inte skada.
Eller inte.
Eleverna verkade faktiskt snälla, behöver inte prata skit om dom. Det var dock rätt tyst hela förmiddagen, ingen sa något. Jag tror det berodde på min mentor. Han stammar och har svettlökar under armarna, dessutom hade han ingen koll på någonting för stackarn hade inte jobbat där så länge. Man blir alltid lite nervös kring sådana människor, tror jag.
På lunchrasten lossnade det dock, fick sitta med ett gäng tjejer i min mentorsgrupp. Det kändes rätt bekvämt att vara med dom, på något underligt obekvämt sätt. Egentligen går de inte i min mentorsgrupp, de satte ihop två grupper i våran för den andra killen var sjuk. Men min mentor var ändå den nervösa killen.
En av tjejerna kom jag på att jag kände igen från en Salem al Fakir-konsert jag var på förra sommaren. Hennes utseende gjorde ett djupt intryck på mig, därför kom jag ihåg henne. Hon hade ett stort, kycklinggult afro (färgat, såklart), var mörkhyad och hade ett illrött läppstift på läpparna. Jag tyckte det såg så jävla coolt ut, minns jag. Nu hade hon klippt av sig afrot, men jag kände igen henne ändå. Hon visade sig vara jättesnäll. Kanske ett tecken att vi nu går i samma skola? Vi kanske ska bli bästa vänner? Vi får se.
Mitt schema suuuger. F1. Börjar aldrig efter nio och min tidigaste dag slutar fem i tre, resten av dagarna slutar jag vid fyra eller senare. DAMP. Det är minst 20 min långa raster mellan varje lektion, måste det vara nödvändigt?

Nu ska jag försöka fylla i lapp-helvetet, imorgon får jag träffa min klass. Vi hörs.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar