2009-08-22

"Och skalman han är trött.."

Jag var så trött igår när jag kom hem ifrån tanto. Min säng-ritual är att jag lägger mig på mage, sen lägger mig på sidan för att jag inte kan andas och tillslut lägger jag mig på rygg för att min arm somnar/"ramlar ner" på ryggen för att det lutar ditåt, typ. Nu somnade jag på magen. Ovanligt.
Egentligen är jag en nattuggla som brukar bli sådär riktigt trött vid två, halv tre om jag är vaken. Om jag inte hade haft klocka och kunnat räkna ut hur många timmar det var kvar tills jag skulle upp till skolan, då hade jag lätt kunnat vara uppe till två. Jag får alltid tvinga mig i säng vid elva, för man har ju läst att man helst ska sova i åtta timmar men det brukar inte bli mer än sex för mig.
Sen tar det alltid en timme innan jag somnar, ibland mindre, oftare mer. När jag sov med Martin, för länge länge sen i ett avlägset liv, somnade jag efter en kvart sådär. Jag hatar att sova ensam, och har alltid gjort det.
Önskar att jag var som Skalman, levde mitt liv efter en klocka. När det var dax att sova, så sov man, och när det var dax att äta, så åt man.

FAN VAD TRÅKIGT LET'S GET THIS PARTY STARTED untz untz untz untz

.. Ämen jag är fortfarande trött. Sova snart, fan. Skönt att vara hemma ikväll.
Sigrid, Krusefin och Emilia var här idag. Det var jättemysigt, som vanligt! Som vanligt kom Kruse försent, också. Haha. Gulligt. Vi åt lunch, pratade om våra nya skolor och tog en promenad bort till trollan. Blev badsugen när jag var där, men det gick över sen..
Fick ut lite av tanto igår också. Lite kunskap om hur man hittar där och några "kontakter" i tvåan, fast kontakter har jag ju redan. Pft.
Vi gick upp på berget en snabbis tittade ut över Stockholm. Jag såg en massa hus, och bilar, och vatten och.. äsch.

(But you never even see me, do you?)

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar