2009-08-10

Men titta bara på dig

Idag ska vi får hit folk från USA, mammas kompis och hennes dotter. De kommer stanna i en vecka tror jag. Hennes dotter är i min ålder. Det är så jobbigt då för man förväntas vara med barnet, som Sara och jag kom fram till. Så skyfflas man upp på sitt rum och så ska man vara social, och det börjar alltid med typ tre minuter med "jaha, mmm, ja..". Så obekväm stämning. Sen så börjar man köra artighetsfraserna, och sen orkar man inte mer så man räddar sig med att gå ner till de vuxna igen och försöka vara delaktig där. Numera är det mer att man är med de vuxna hela tiden för att man hänger med i konversationerna, men jag minns den jobbiga tiden. Det var jobbigt.
Nu ska jag dra och bada med min far i vår awesome sjö. So long.

(Je ne comprends pas que j'ai t'aimé, une anée gaspillé. Tu es moshe et tu es triste. Alors, c'est la vérité.)

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar