2009-08-08

There's no place like home

Jag är hemma i Stockholm igen. Efter exakt en månad på resande fot ute i Europa känns det ganska ofattbart. Jag sitter här vid min dator, i mitt rum, i mitt hem, där jag känner mig hemma. Det är så skönt. Jag skrek av lycka när vi körde in i
Stockholm, var så länge sen jag var hemma.
Laddar upp bilder från resan till datorn, och det går faktiskt ganska fort.
God, jag måste bara säga det igen, så skönt att vara hemma. Åååh.

Veckan i Strömstad var väldigt skön, med avslappnat tempo och fint väder (typ 4 av 7 dagar) så var det en perfekt avslutning på "eurotripen". Var jättekul att Thandi var där, annars hade jag nog känt mig rätt uttråkad. Vi var ändå med morbror med familj nästan hela tiden. Känns som om Thandi och jag kom närmare varandra, man får reda på mycket om personer när man bor med dom. Till exempel så sover Thandi alltid med täcket över huvudet, och hon älskar att dammsuga. Hon är också väldigt skön att spendera en längre tid med, för hon kräver inte att man underhåller henne hela tiden. Hon bara chillar och tar dagen som den kommer, önskar att jag kunde vara lite mer så ibland.
Var ju och såg Salem igår!! Helt jävla underbart. Han spelade på The Cod i Strömstad, som är en restaurang och nattklubb. Han drog igång rätt sent, vid typ tjugo i ett så Thandi och jag dansade till fjortisdunk ett tag innan. Skitkul! Man blir så sjukt svettig, rätt onajs.
Nej, vi har inte åldern inne för att gå på nattklubb men mamma och pappa var med så vi gick med dem.
Åh, nu har bilderna laddat klart. Imorgon ska jag träffa Matilda. Ska bli så underbart att träffa kompisar igen! Har saknat alla så mycket. Godnatt.

Edit: Jag känner mig faktiskt lite ensam, mamma och pappa har gått och lagt sig och min bror är inte hemma. Matilda har pratat med mig ikväll, och Sonia sa hej lite snabbt, men annars så har jag inte hört från någon.. Men det är ju lördag. Folk är ute och har kul. (Intalade hon sig själv, för hon ville inte inse den grymma sanningen; ingen mindes längre vem hon var.)

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar