2009-08-10

"Skiitbraa!" - Grynet



Minns ni Grynet? Jag älskade Grynets Show. Hon var så jävla cool, ville vara som henne. Det finns inget sådant barnprogram idag för unga tjejer, suger hårt. Hon var en stor förebild för mig, verkligen. Jag ska senare lägga mig och kolla på en samlings-DVD som heter En massa Grynet, som jag såklart köpte förut. Jag har även Grynets bok, och så hade jag en Grynet-tröja.
USA-människorna är här. Vi hade en väldigt vild debatt om hur man ska skapa en förändring inom klimatfrågorna. Min pappa trodde starkt på att man måste nästla sig in i pokitiken och påverka de som har makten, och sedan få dem att typ höja priset på kött så folk slutar köpa det med mera. Han trodde inte på att enskilda bedrifter, som att typ bli vegan, återvinna och byta ut några glödlampor till lågenergilampor. De andra tyckte att det måste börja hos människorna, att de måste ändra sitt beteende och på så sätt starta en våg bland medmänniskorna. Pappa verkar ha tappat hoppet om att människor är smarta nog att ta egna initiativ för att försöka påverka, efter 30 år inom klimatpolitiken så tycker han att det inte går framåt.
Jag tror en blandning, människorna måste ta initiativ åt båda hållen. Man måste ju, så att säga, "practice what you preach". Om man ska vara aktiv inom politiken måste man ju göra det man säger åt alla andra att göra.
Vad tycker du? Politik eller handling? Apropå handling så ska jag gå med i Grön Ungdom, det ni. Känner mig taggad på att bli lite politiskt aktiv.
Goodnight my darlings.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Grön ungdom, hallelujah! Vi ska äga alla där!

    /sånipåni

    SvaraRadera