2009-08-25

Estet-erfaren

NY DESIGN, I know. I like. Fin.

Något som är en nackdel med att gå i estet-klass är detta evinnerliga trummande från från trummisarna. Med händerna på bordet, på bröstet, med fötterna. Hela tiden. Speciellt på mattelektioner, då står jag inte ut. Annars funkar det. Känner en extra ömhet för trummisar eftersom min bror är en, så jag förstår dem.
En annan är all konkurrens. Sång-tjejorna har nog ett obligatoriskt wail-maraton i omklädningsrummet efter idrotten. Jag deltar inte, jag orkar inte tävla mer. Efter att ha gått i estet-klasser i tre år har jag efter hand förlorat mitt bekräftelse-behov på det hållet. Känns så sjukt onödigt. Behöver inte bevisa för dom hur bra jag är, jag har ju tydligen kommit in på tre musik-skolor med inriktning sång ändå. Förstår inte hur de orkar hålla på. Dessutom är det så jobbigt att försöka komma in på rätt ställe i wailandet, att tävla om sekundrarna man får. Ser jag ner på dem som håller på såhär? Ja, lite. Tyvärr. Tycker mest synd om dem som slösar tid, varför konkurrera när man kan stötta varandra istället?

/inkzor

3 kommentarer:

  1. tänk om dom läser den här bloggen... jag har hört att det kan bli jobbigt om dom nya i klassen läser ens blogg.

    SvaraRadera
  2. Tycker du att jag har förolämpat någon på något sätt? Och varför är du anonym? Vågar du inte stå för dina åsikter? Jag vågar stå för vad jag tycker, och jag tycker att wail-maraton är slöseri med tid när man kan hålla på med mycket mer konstruktiva sysselsättningar.

    SvaraRadera
  3. Jag antar att personen i fråga syftar på att du säger att du ser ner på dom som sysslar med wail-maraton. Men, fy fan, du har ju rätt till 100%! Jag hatar wailande... Det konstanta tävlandet om utrymmet är en av nackdelarna med profilskolor. Men det finns ju på alla skolor, det är bara att det lättare blir enkelspårigt på tex. en sångskola. Och tillbaka till ämnet: om personen (jag gissar på att det är en hon) syftar på en liknande incident på Kulturama så kan man ju bara säga att det gick rätt bra där till slut. Så vad är problemet?

    SvaraRadera