2011-08-07

Dagen då kvinnorna lämnade köket

Idag har jag varit på bakluckeloppis i Siggesta med mor. Vi sålde grejer. Det regnade lite. Träffade en katt som var söt. Mamma körde fast sig i gruset när vi skulle åka därifrån. Efter tre sekunder sa det SCHWOSH. Fem snubbar hade samlat sig runt vår bil, varpå två av dem var polacker som frågade mamma
".. hmnh.. wee... lift? Mhm?", och gestikulerade att de skulle lyfta bilen. Var dom galna eller? Det behövdes turligt nog inte, vi grävde ut gropen och kunde köra ut. Då stannade bilen igen. Bakhjulet hade låst sig. Då kom alla tillbaka. Efter att mamma hade kört lite fram och tillbaka sa det KLONK, och bilen rullade obehindrat igen.

"Eh dé va' nog en stén som satt fast i bromsen va.", sade en av männen.

"Haha, javisst!", sa jag och satte mig i bilen och kände mig kränkt av den allmänna situationen.

Jag fick 500 spänn som en del av förtjänsten! Jag sålde faktiskt några av mina saker, till exempel min gamla iPod för 100 spänn. Sjuk rip-off, skiten hade ju inte ens en laddare i förpackningen. För övrigt funtar jag på att gå och se Harry Potter ikväll. Själv. Alla har ju sett den, men jag klarar mig själv, jag är ju kvinna.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar