2011-08-25

London del III

Torsdag. Sista heldagen. Vi använde den till att dra till Camden på förmiddagen. Där hade det varit lite sisådär med Riots tidigare i veckan, men det var helt lugnt när vi kom dit. Vi handlade flitigt på second-hand båda två och underhöll oss med att himla åt snygga män. Något som vi båda blev extremt skickliga på mot slutet av veckan. En speciell blick och en minimalistisk nick åt ett håll och man förstod att den ene hade skådat en förtjusande herre.


Biffgardiner ja. Bara en av de 1000 fantastiska matupplevelserna man kunde få på Borough Market, som vi drog till efter Camden. Vi tänkte äta lunch. Svåraste beslutet i mitt liv. Till slut valde jag en paj med vitlök, chèvre och sötpotatis-fyllning. SÅ JÄVVVLA GO. Sista stoppet för dagen fick bli moderna muséet, Tate Modern. Häftiga utställningar, Alva och jag kände oss dock inte helt engagerade. Vi behövde sitta ner med en kopp kaffe(Alva)/te(jag). Den målningen jag tyckte mest om var av Dalí, den mörka med telefonen.


På kvällen bjöd Alvas faster Anki och hennes man Tomas ut oss på restaurang (igen!!). Den här gången blev det en jättefin indisk restaurang vid namn Mint. Skitgott, ashäftigt, najs.

Sista dagen skulle flyget åka vid halv sex. "Aha!", tänkte vi då. "Vi åker till Notting Hill på förmiddagen!". Galet. Men det gjorde vi. Vi gick på lite halvkeffa second-handaffärer en stund, sen hittade vi Portobello Road market. Damn. Massa fina sakeeer!! Jag inhandlade en scarf till min mor. Sen åkte vi därifrån vid halv två för att vara säkra på att hinna komma iväg i tid. Sedan flög vi hem till Sverige genom dödsmolnet som orsakade oss lite turbulens men inte mer än så.



ENDING

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar