2011-08-04

Sådär lagom najs att dagen avslutas med att man blir trakasserad. :) :) :)

Cyklar hem från bussen, och ser tre snubbar gåendes på trottoaren lite längre fram. De går i bredd med systemkassar i handen alla tre. "Fan då", tänker jag. Saktar in och plingar när jag är ungefär en meter bakom dem. "OOOHHJJJOJJOJ lilla fröken. Jag ber om URSHÄKKT!", säger en av snubbarna som var kort med 30-års krisig, vit hatt på sig. Sedan säger han, när jag cyklat förbi.

"Men du hade en väldigt fin stjärt i alla fall."

Då tänker jag dessa tankar:
1) Vadå i alla fall? Vad har det med saken att göra?
2) Cykla fort som fan därifrån.
3) Jag borde inte haft på mig så korta shorts.
4) HAN BORDE INTE HA TRAKASSERAT MIG JAG FÅR HA PÅ MIG EN UTPLATTAD JÄVLA BLYERTSPENNA OM JAG KÄNNER FÖR DET.

Fuck_ EEet. Godnatt.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. bra tankar och vem använder ordet stjärt?!

    SvaraRadera
  2. Tack sötis! Jag håller med, tänkte jag också på iofs...

    SvaraRadera