2011-08-28

Hur stor vikt lägger du vid att du är snygg?

Helgen i Strömstad var härlig, fast den gick för fort. Det tar sju timmar att åka dit med bilen, alltså blir man rätt trött på det hyfsat fort. Hade velat stannat där längre. Lördagen, då vi var där, var en flitig dag. Far min fyllde 55 och krävde att vi skulle sjunga för honom minst en gång i timmen. Han är värst när han fyller år. Vi började med en snabb visit på Nordby, deras shoppingcenter nära den norska gränsen. Bara massa norrmän och mycket affärer! Köpte en kofta och en sjal. Fortsätter att spendera pengar. Wohooo.

Sen drog vi ut i svampskogen och plocka bär. Skoja. Vi plocka svamp. Hitta massa kantareller! Asvärt. Även om jag inte äter svamp. Jag gillar det inte. Sen sprang jag och mamma en sväng. Stötte på Strömstads hunk på vägen. Han log ett snett leende åt mig och jag blev frälst. Han hette Maximilian, något vi kom fram till efter att jag och mamma beskrivit killen med några ord. Bekräftades via facebook. Småstäder alltså. Hatkärlek. Vi kom också fram till att han var fett egenkär. Han hade lagt upp en egobild där han stod i badrummet och log ett gulligt leende. Kommentaren löd: "Idag känner jag mig söt :)". SÅ KAN DET GÅ! Har så svårt för såna killar. Det är okej att veta om det, att man ser bra ut, men sen beror det ju på hur stor vikt man lägger vid den vetskapen. Ju mindre desto sexigare.

Till sist födelsedagsmiddag för far! Han var så nöjd så. Han fick en eltandborste, en rakapparat, en biobiljett + biogodis, en kavaj, en skjorta och en bok. Huvudet på spiken för en 55-årig man i sina bästa år liksom. Äsch vad trött jag är. Nu är det sovdags. Måste ju få tid att sova eftersom jag börjar halv tre imorgon...........................

Dagens ord: Skuldfrid. Is it a bird, is it a plane? No, it's a name! Sett i dödsannons för kvinna som föddes 1921.
Veckans händelse: TJEJMILEN PÅ SÖNDAG
Bästa nyheten: Mormor bjuder mig och mamma på en weekendresa till Paris i höst. ALLTSÅ! Snacka om jag blev glad. Jag kan knappt vänta.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar