2011-08-22

London del I

Sådärja. Nu börjar vi.

Vi landade i söndags vid tretiden om jag inte minns fel. Blev hämtade av Alvas fasters man Tomas, som skjutsade oss i deras lilla minibil till deras lägenhet i Earls Court. Jättemysigt ställe. Vi fick ett eget rum med toa och fri tillgång till köket. Woho! Den kvällen gick vi ut och åt på italiensk restaurang där vi fick världens godaste buffalo-mozzarella med tomater och basilika. Kyparen malde peppar på tallriken åt en. Fränt.





Måndagen bestod av tiotusen meter shopping. Eller jag vet inte hur lång Oxford Street är. Men det var i alla fall där vi hängde. Första stoppet var dock Harrods, där vi endast vandrade omkring på matavdelningen och inhandlade massa gåvor till de armt övergivna vännerna och föräldrarna där hemma. Vi shoppade mest på Primark dårå, om man ska vara ärlig. Jag vill INTE veta vartifrån de kläderna kommer. Det är säkert lagom hemskt. Så Primark. Där köpte jag mycket. (Mannen plis ett par solglasögon för 10 spännisar vad ska jag göra?) Efter det behövde vi fylla på energibehovet. Både jag och Alva var väldigt ordentliga med detta under resan. "Nu behöver jag äta annars blir jag sur." Vad svarar man på det? Fick en ASGOD SALLAD DÄR med hoummus och fluff som ni kan se på bilden.


Sen in på Topshop och Urban. På Toppen hittade jag mina fantastiska skor. Tjock klack, snörning och mörkblå, trolsk sammet. Det var drömmen i en sko.

Jag på Urban. Ser ut att heta Urban.

Trött Alva efter dagen!

Efter det drog vi hem och lämnade den stora bördan i form av oändligt många kassar, för att sedan dra till en fantastisk vegetarisk restaurang vid namn Mildreds som låg vid Piccaddilly Circus. Det var verkligen äckligt god mat.


Slut på dag två, alltså måndag! Kefft med bildkvaliten på blogger, men ni får väl klicka på dem eller något om ni inte står ut med fåpixlat.

Men nu kan jag inte skriva mer för jag hade tänkt ligga i sängen innan ett.

/inkzor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar