2011-08-02

Feel you

Bilder från Emmaboda! Mums. Det är typ dessa jag har. Jag tog aldrig med mig kameran ut på området eftersom det regnade, plus att jag hade så tighta mockashorts på mig att det såg skevt ut när jag hade den i fickan (Och jag tänkte inte ha magväska på mig som jag hade tänkt. Någon måtta får det vara på hur sexigt man får klä sig).

Frukost! Mask på macka. Bara att ta från lerpöl runt hörnet.

Gnuggisarnaaa!! Asbra!

Cadéet. Tekoppen. Räddningen.

Något annat fall bör väl rimligtvis inte kunna inträffa? Eller?

Tänkte skriva lite också. Jag åker till Katrineholm imorgon, till MoaLee. Bara för att. Kul liksom. Saknar henne. Kommer hem på torsdag. Jag har jobbat i eftermiddag. Lol på det också. Glömde bort koden för min inloggning, apelsiner, lime, citron, med mera, och stod där som ett fånträd. (Ett fåntratt funkade inte.) Fånträd låter nästan som fontän. Men någon sådan var jag inte.

USA-inlägget känns förlegat, jag är ledsen, men jag skrev vad som hände när jag var där. Inget mer hände sen dess. Förutom att vi bodde i Chinatown i Queens där de sålde levande paddor i lådor i mataffären. Och sköldpaddor. Lite skeva är dom allt. Herregud. Just nu läser jag en bok som heter Eating Animals, av Saffran Foer. Det gör liksom lite extra ont i mig när jag tänker på USA och dess konsumerande, och jag mår lite extra bra eftersom jag är vegetarian.. och skäms lite för att jag inte är vegan. Det är fantastiskt hur jag trivs med att vara vego. Det är som en tröskel att gå över, som är jobbig och hög, men väl på andra sidan är luften så mycket lättare. Samvetet liksom. Jag borde dock börja käka lite fisk. Fast jag inte vill. Jag gillar inte ens fisk. Men ur näringsperspektiv. Aja. Läs i alla fall boken om du är intresserad, han har tagit reda på det man själv inte orkar ta reda på, nämligen hur djurindustrin egentligen ser ut och vad köttätande innebär i sak. Nu måste jag packa lite.. Och sova. Jag ska upp halv sju. Fanimej alltså.

Is it over
Or is it a brand new start
Did we grow older
Or did we grow apart
But I will never forget your kind heart
No I will never forget your heart

Cause I feel you, my friend
And I won't let this end

(skrivet av mig idag)


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar