2011-08-23

Före lugn storm

Sista kvällen på sommarlovet. Sommaren som varit som vanligt-lång men känts som vanligt-kort. Med det sagt har den varit extraordinär i många avseendet, med två fantastiska resor att se tillbaka på i december när man upptäcker att den ena lilltån domnat bort på grund av dåligt omdöme vad gäller strumptjocklek.
Jag sitter och pillar med mina nya skolsaker. En mini-stiftpenna, en ny kalender, ett anteckningsblock med flikar i fantasilösa färger och ett sudd i form av en randig badboll. Låter det här som ett mental-breakdown? Nä. Jag är ganska lugn. Lugn före storm. Storm före lugn? Jag vet dock inte vad jag ska ha på mig. Alla kläder från London regnar ned på mig. Konsumtionens hämnd.


Förresten har jag blivit inbjuden till bowlingkväll på fredag med ett gäng från jobbet. Förstår ni vilken bekräftelse det här är? Jag försökte spela lite cool. Tror han blev lite ledsen för att jag var för cool. Fast jag sa ju "Åååh vad kul med bowling!!". Hoppas han förstod att jag blev glad.
Tyvärr är jag i Strömstad då. Åker dit över helgen med the mama and the papa, till min morbror.

Resten av Londonresan kommer inom en snar framtid. Man får ta det med måtta.

Dagens ord: Definitivt. Känns som om jag aldrig kommer att lära mig hur det stavas.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar