2012-01-05

Det var ju inget kvartal, varför sa ni inget?

La upp fyra månader. Ett kvartal är väl tre? Det är i alla fall en fjärdedel av året. Tolv delat på fyra är tre. Så det blir tredjedelar. Här kommer nästa tredjedel:

Maj
I maj kände jag mig ensam utan pojkvän. GU Nackas lokalavdelning kom igång och jag var med och startade den, trots att mitt engagemang i Grön Ungdom hade börjat klinga av redan tidigare i vår. Höll på med en grej på bloggen där jag la upp massa låtar, typ min favoritlåt, en låt som får en att skratta, osv. Mamma reste i Afrika rätt mycket också. I slutet av månaden hade jag konstant huvudvärk tre dagar i rad som inte hjälpte mot tabletter, förmodligen stressrelaterat, men det gick över och jag klev in i första sommarmånaden på året.

Juni
Jag hade med nöd och näppe överlevt en hektisk sista termin i tvåan. Jag fyllde 17 år i staden och äntligen kom sommaren. Jag var på fin middag hos Alva och åt pastasallad hemma hos Linnea, tillsammans med Lage. Jobbade en del som vanligt. Firade midsommar med Alva hemma hos mig där vi lagade massor av god mat och storknade. Jättehärligt var det. Störde mig på alla studenter samt njöt av sommarens första månad som avslutades på landet hos mormor.
Bror tog studenten!
Landet
Fin fika med Lage och Linnea
 Juli
Man kan se hur mitt bloggande dras ned ju längre vårterminen går. I juli publicerade jag bara nio inlägg. Detta beror på att jag var gone with the wind i princip hela juli, som det oftast är på sommaren. Jobbade första veckan men sedan drog vi till USA, till hektiska Manhattan, till Boston och vännerna där, till fuktiga men vackra Cape Cod och till Dubois i Wyoming och prärierna, bergen och hästarna. En riktig semestervälsignelse om man nu vill vara sådan, helt fantastiskt. Samma dag som jag kom hem åkte jag till Emmaboda och det var första gången jetlag var till en fördel då vi var uppe hela nätterna i geggan och regnet.
Cape Cod
Wyoming
En av de få bilderna från Emmaboda. GNUGGISAAAR!
Augusti
I augusti jobbade jag, som vanligt, några gånger i veckan. Pridefestivalen gick av stapeln och jag gick med för första gången. Alva och jag åkte till London där vi gick upp vid nio varje morgon och körde hela dagen och kom hem elva varje kväll. Vi upplevde London från alla hörn och inget vi ville se lämnades osett, där ingick mycket män. Vi såg väldigt många fina män i London. Mmhm. Jag åkte även på visit till Strömstad där vi plockade svamp med morbror med familj i skogen.

Post-shopping coma.
Vann choklad på gröna lund som jag inte ännu ätit upp, hälften kvar.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar