2012-01-09

Sniffar på student

Jag har ritat den här som en liten mall, tygprovet är under.
Mamma och jag var på Siden Karlsson idag och letade efter tyger till byxdressen jag ska låta sy upp till studenten. Vi hittade ett jättefint bomullsbroderi med småbladsmönster i onyanserad vit, kritvit, som ska vara över viskos. Modellen har jag ritat själv. Vill ha lite Audrey Hepburn skurning i urringningen, smal midja samt en kortare längd på byxan som är vid och lite fladdrig sådär. I bak är det knapparna som syns där uppe. Jag tror det blir fint till slut! Det känns väldigt lyxigt att få sy upp en grej, det var mammas idé. Hittade en väldigt fin senare idag på internet också. Den är från Zimmerman. Väldigt dyr även på rea och det är tveksamt om jag klarar en size 2, 38. Ack så fin dock, men jag tror att jag kommer gilla den jag syr upp ännu mer ändå.

Mamma och jag har nämligen varit på stan hela dagen. Vi har köpt en blender på Clas Ohlson och jag gillar verkligen inte deras nummersystem. Förstår ingenting och måste vandra fram och tillbaka i butiken minst fyra gånger innan jag hittar det jag vill ha. Vi klippte till våra frisyrer lite grann hos vår gemensamma frisör Tomas, sen såg vi på en lägenhet på Gärdet som vi förmodligen kommer att lägga bud på för den var fin. Till slut blev det en runda på Åhléns innan vi åkte hem. Sen dess vet jag inte vad jag har gjort för så är det med lov som nästan är slut - man går in i en slags koma för att slippa inse att man inte kan slösa lika mycket tid längre.

/inkzor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar