2012-01-02

Nytt år mina vänner

Nyår, nyårare, nyårast. Det här året är stort och kräver STORA TANKAR OCH STORA MÅL. Helt sinnessjukt jobbigt att tänka så, vilket jag i princip gjort den senaste veckan. Det är året jag fyller 18 och året jag tar studenten. Mamma och jag var och badade idag på Gustavsbergsbadet som jag trodde skulle svämma över eftersom det var så många kroppar i samma bassäng. Säkert asmycket snor också. Så vi smet i alla fall in till bastun efter 20 minuters simning och väl där började vi prata om studenten och så. (haha, ja, utläggningen hade en poäng. Helt sjukt, yes I know). Hur ska man lösa att jag fyller 18 samma vecka som jag tar studenten utan att det blir som att fylla år på julafton?, undrade min mor. Då blev jag lite ledsen för det ska ju inte vara något problem. Bara najs. Jag funtar på att ha en megaextremfest samt en studentmottagning samma dag som jag tar studenten. Ellerhur? Problemet är bara att megaextremfesten förmodligen måste äga rum innan min födelsedag och då kan man ju inte dra ut på krogen osv men det kanske man inte behöver göra. Eller måste den vara innan? Kanske den 16e? Problemet är då att jag tagit studenten dagen innan och förmodligen kommer vara helt slut. Och alla andra. Och sen kanske alla andra drar någonstans efter studenten. Eller så gör de inte det om jag går ut tidigt. Hallå hur ska man lösa det här, förslag till tjejen som kanske tar över Carolina Gynnings plats som egogirl?

Mina förhoppningar om året är att det ska bli bättre än 2011. 2011 var ett lärorikt år fyllt av extremt mycket skola. Extremt mycket sista terminen i tvåan och extremt mycket första terminen i trean. Stressreaktioner från kroppen till följd och det var bara inte okej. 2012 ska därför bli ett mycket bättre år, även om jag tror ännu mer på 2013 eftersom 13 är mitt turnummer och jag tror även att hela "nu har jag tagit studenten"-grejen kommer att ha mattats av och därmed mycket orolighetskänslor. 2012 kommer att handla mer om att följa min egen vilja ännu mer än jag brukar (brud med klara mål, det är jag) och ha mycket mer kul med livet. Nu låter jag som en 50åring som ser fram emot pensionen. Sjukt najs säger jag då.

Jag har inte skrivit något årssummering och det är tråkigt för det tycker jag om att läsa i efterhand och så. Det tänker jag göra imorgon.

/inkzor

1 kommentar:

  1. festen kommer ändå aldrig bli perfect tare som det kommer är mitt råd va. pöööösss

    SvaraRadera