2012-01-29

Sydpoolen och Ganges i Södertälje

Idag var jag, Sara och Joel i Södertälje och badade. Inte i kanalen, utan i Sydpoolen! Det var ett äventyr på äventyrsbadet som de fick av mig i julklapp. När vi kom dit och var på väg ned i vattnet fick vi veta att de hade hittat något "som inte hörde hemma i poolen" så alla behövde gå upp. Ja. Sí. DA, MANNEN. Bajs. Vi kan ju tacka för att det inte var Ganges vi behövde bada i alla fall. Bassängen stängde i alla fall i en och en halv timme för att renas (tur det) och under tiden satt vi i bubbelpoolen med utsikt över hopptornen och såg på när tjocka ungar hoppade ned i vattnet med ett ondare magplask efter det andra. Vi åkte även i rutschkanan och jag skrek, men det var kuuul. Sen öppnade bassängen och då kom vågmaskinen igång. Helgalet. Om man fantiserade lite skulle man kunna låtsats att man var på Kanarieöarna, så mycket folk i vattnet dock. Nu snorade jag precis ned mig själv bara genom att andas ut genom näsan men vi glömmer det. Sen fick jag glass också. Värd dag, med andra ord! Trött osv nu. Pöss


Dagens ord: Hattifnattar

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar