2012-01-06

Sista tredjedelen av året jag glömde och dess nyårslöften

September
Efter en svårslagen sommar var jag tillbaka i skolan igen. Jag började september med att springa tjejmilen med mor och betade därmed av den punkten på mitt livs att göra-lista, att springa en mil alltså. Tiden var en timme och en kvart och det gick väl bra. Fick blommor av Anton och Matilda som stått och väntat och hejat jättelänge vid målet. Haha. Jag började dansa på Kulturama. Bästa jag gjort på länge! Nu ska jag se till att börja på en till kurs i vår. MoaLee hade en fet 18-års fest i Katrinis också, icke att förglömma. Jag fortsatte jobba också.


Oktober
Månaden började med nollning och vår grupp var pundare. Jag hette Kerstin och hade påsar under ögonen som hette duga om man vill vara sån. Åkte till Grönt Forum i Göteborg där jag mest njöt av Sonias sällskap, jättetur att hon var med och vi insåg båda att Grön Ungdom inte längre har en lika stor plats i våra liv. Beyonce var min största inspirationskälla för att hon är fett cool. Hösten kom på riktigt och därmed skolstressen och min kropp började säga ifrån. Projektarbete, konferencier för melodifestivalen, och massa andra ämnen. Jag klippte av håret ännu mer och åkte till Paris med mormor och mamma, superlägligt och jättemysigt. Jag slutade på jobbet i slutet av månaden.



November
Ebba var i stan och vi hängde en del. Jag hade en halloweenfest med temat "Din största rädsla". Det var charader hela kvällen och fantastiska utklädnader. Pluggandet var på topp som vanligt. Prioriterad tid och väldigt mycket inplanerat, på höstlovet satt jag och skrev två uppsatser och fick ingen vila. Det bästa med november var Bon Iver-konserten. En lyxkonsert, det bästa jag har varit på. En annan cool konsert var Carmen på Operan med mormor, första gången på opera! Dansen höll mitt mod uppe, ett lyckopiller i veckan!


December
Avslutade projektarbete, började övningsköra, gick i Luciatåg och ordnade en välgörenhetskonsert som drog ihop 2400 kronor till förmån för regnskogarna och WWFs arbete med dessa. Massor av uppsatser skulle in och sista skoldagen, två dagar innan julafton, satt jag och skrev klart den sista. Julkänslan infann sig inte riktigt men det blev en fin, grön jul med en minijulafton och en riktig julafton och jag fick massor av fina gåvor och var stolt över mina rim. Nyår firades med dunder och brak hemma hos oss. Stor fest! Jättekul. Jag jobbade mina sista pass på coop. Jullovet började och det kännetecknas av ordet DEGA.


Träffade Salem på boksignering!
Lyckat julgodis

Det var mitt år! Dåvarande nyårslöften:

  • Skaffa extrajobb/sommarjobb - CHECK!
  • Åka på språkresa - Vill inte längre
  • Läsa minst 10 av böckerna på min "att läsa"-lista - Listan försvann, men jag har nog läst minst tre
  • Klippa av mig håret, kort  - CHECK
  • Uppträda på öppen scen med a capella-gruppen - CHECK
  • Sofia sa något jättebra som jag glömt bort... - Va?
Jag är väldigt nöjd. Bra mål, och de är uppnådda! 


Nya nyårslöften:
  • Mindre stress och skola, mer tid för mig och härliga saker som musik, träning, dans, nya upplevelser och vänner.
  • Ta körkort 
  • Spela in minst två av mina egenskrivna låtar

Jag väljer medvetet att inte sätta upp några mål för hösten som ser ut som ett stort frågetecken. Dels för att jag inte vet hur dom målen skulle se ut och dels för att jag inte vill sätta sådan press på mig själv. Kanske kommer upp nya mål vid midsommar när jag vet lite mer vart jag ska ta vägen. Let's get this party started osv! 

/inkzor

1 kommentar:

  1. "Sofia sa något jättebra som jag glömt bort.." hahaha, det bästa nyårslöftet!

    SvaraRadera