2012-01-17

Under tiden kan ni fundera på vadfan den där ankan gör mitt i vägen och varför dom där brudarna ser nästan likadana ut.

Just nu är jag trött och svettig och har fortfarande chans på 7 timmars nattsömn för inatt så jag är ledsen guys, men bloggar imorgon på morgonen istället för det klassiska kvällsinlägget.


 
Dagens ord, på Amandas begäran: "Tsk tsk", ingen säger så men ändå envisas man med att skriva det som en nedlåtande ljudreaktion. Var kommer den stavningen ifrån?


By the way: Citat från min svensklärare: "Sjyst är tydligen "korrektast" men jag skriver schysst, vilket också lär vara vanligast."

/inkzor

2 kommentarer:

  1. ELIAS HAR FEL! mest korrekt är: "juste". konstigt, men sant! aawwwwwww nu vill jag inte göra svenskprov. min svensklärare har feeeeeel. he is human.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det var Linus, inte Elias som kommenterade! Elias är fortfarande en alien. :)))))))

      Radera