2012-01-19

Lindy Hop

Ikväll har jag varit på den första Lindy Hop-lektionen på Chicago. Jag och Amanda går tillsammans, hade inte vågat gå själv. Det var jättteeekuuul! Var som att komma ned i en helt ny värld jag aldrig varit i förr. Förstår varför folk fastnar för det. Det var i princip 30-åringar och uppåt, vilket var spännande för jag brukar inte hänga så mycket med dom lixxx. Man roterade och bytte partner jämt och fick dansa med både gubbar och indiekids i 30-års åldern. Det svårast var att följa. (ELLER VAR DET DOM SOM VAR DÅLIGA PÅ ATT FÖRA??). Alla dansade ganska olika så man fick försöka anpassa sig till den partnerns stil liksom. Det enda som var trist var att det inte var en endaste kille i min ålder där. Hade varit kul att dansa med någon jämnårig, och även om man kanske inte direkt går ut och dansar sen så kan det vara ett kul partytrick! Nu är jag dock svintrött, och säger därför som dansbandet Danny's!


Dagens ord: Svin(bra, dåligt, najs, ostigt). Börjat använda det uttrycket en del.

 /inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar