2012-01-23

Idag är det den 23e januari

Det börjar bli mörkt ute men snön gör att det fortfarande känns någorlunda ljust. Dagens datum står som "Bäst före" på mitt paket creamcheese som står i kylen. Dagens namn är Frej och Freja vilket innebär att jag har namnsdag, tydligen, för mitt mellannamn är Freja. Vi är inne på den tredje dagen utan Etta James på denna jord. Det är 133 dagar kvar tills jag kliver på den lummiga myndighetens mark och därmed 135 dagar till studenten. Även om bäst före-datumet går ut idag kanske jag ändå kan äta lite av creamcheesen imorgon, förutsatt att det inte börjat växa mögel på den. Etta James kommer jag fortsätta att lyssna på i hela mitt liv och trots att jag tar studenten om över hundra dagar måste jag redan nu börja fundera på vad jag vill göra "då", som i sen. Detta nu och denna dag rymmer som vanligt väldigt mycket dåtid och framtid.

Utifrån detta skulle en kunna tänka sig att det vore passande att jag i eftermiddag och ikväll borde ställa mig och baka cupcakes med creamcheeseglasyr på för att utnyttja paketet till fullo, medan jag lyssnar på lite Etta och funderar ut vad jag vill göra i framtiden. Sedan kan jag sätta mig i soffan och läsa lite läxa medan jag äter en av cupcakesen som jag garnerat själv. Det ska stå Freja på den för det är ju min namnsdag och det kan ju vara värt att firas. Kanske jag garnerar dit en blomma också. Och även om det kanske inte verkar som att den här texten är tillräckligt seriöst så blir den säkert det när ni läst klart.



/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar