2012-01-18

Får se om du hänger med på det här!

Jani hörrnini hörru ja-a. Igår gick jag på min första danslektion på balettakademin. Jag tar en jazzkurs den här terminen och den är väldigt annorlunda gentemot den jag tog i höstas, som var modern jazz på Kulturama. Nu trängs 25 elever i ett rum medan det var tur förra terminen om alla 6 elever kunde komma till lektionen. Jag betalar 600 kronor mer för den här kursen, men jag antar att det är en högre nivå för jag hade svårt att hänga med. Kan vara för att jag inte direkt såg läraren när hon visade stegen eftersom det var massa andra fötter i vägen. Kan bero på att jag valde att stå längst bak också. Kan bero på att jag inte ville att någon skulle bli förvirrad när de stod bakom mig eftersom jag sög lite. Det blir nog bättre nästa gång när jag vet vad jag har att vänta mig, samt har fått lite mer sömn och kanske vågar ställa mig i mitten som min moder så ömt tipsade mig om. Tack, mor.

Jag har bokat en biljett till Berlin! Ni som känner mig sen lite mer än ett år tillbaka vet att jag faktiskt åkte till Berlin förra höstlovet så varför skulle jag göra det igen? Jo, för att jag hade THE TIME OF MY LIFE och jag skulle behöva lajftajma lite igen. Åker med Matilda och Anton, och ev. några av Matildas vänner. Vi ska bo på samma hostel som jag bodde på förra gången och vad som är ännu roligare är att Alva och Sofia ska vara där samtidigt med två kompisar. Röj som fan dårå. Det var inte svårt att vara spontan för 300 kronor. Det roligaste med hela historien (än så länge) är att jag kunde betala kalaset själv med mitt VISA-kort utan en sån där dosa som man får när man fyller 18. Den dosjäveln är anledningen till att jag inte kan köpa kläder på internet, men det är tydligen helt okej att boka en flygbiljett till ett annat land. Sure thäng, swag å så!?

Amanda ska börja på Lindy hop på Chicago imorgon och jag är sjukt taggad på att hänga på! Har tänkt göra det ett bra tag nu. Är fortfarande inne i spontantagen. Och det verkar som om det blir en fin dag idag, och jag ska snart åka och simma. Hoppas bara att jag är lika frisk som jag tror. Jag avskyr långdragna förkylningar som ter sig olika varje dag. "Hmmm... SLEM I HALSEN IDAGRÅ!? Igår var det i näsan. Imorgon är det nog i örat."

/inkzor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar