2012-01-10

Ta inte upp plats i min ljudbild

En sak som jag verkligen ogillar är sörpling, att sörpla. Jag ogillar inte de som sörplar, men jag står inte ut med ljudet. Det är totalt okontrollerat, det kan bli hur som helst när man försöker få in vätska i munnen med hjälp av att suga i sig den med hjälp av luft. Det blir ett okontrollerat flöde som rätt vad det är kan åka ned i halsen på dig. Ljudet sänder kalla kårar längs baksida lår, insida näsborre, undersida halsmandel, överallt. Det funkar inte för mig. Det låter högt, okontrollerat och ohövligt. Det tar upp en massa ljudplats i ljudbilden i ens närvaro som inte ens var någons att ta från mig. Den du.

Jag fikade med Sonia idag på Café Voltaire, Skånska Gruvan. Gå dit, jättefint! Caféreklamen bara fortsätter att komma, snart borde jag börja ta betalt. Vi har lagt ett bud på den där lägenheten mamma och jag åkte och tittade på igår också. Vi får se hur det går - den är redan rätt dyr och vi kan inte gå upp så långt i budgivningen. Imorgon är det första skoldagen och det tynger mig. Jag ska upp om åtta timmar och borde alltså sova nu vilket jag inte gör. Så brukar det vara.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar