2010-12-02

Day 15 – Your dreams


Som Sonia skrev så kommer det en "Your aspirations"-dag sen så jag tänker inte skriva om mina mål. Det jag tänkte skriva om är det som man drömmer om men som kanske är lite orealistiskt.

Jag drömmer om en jord där alla känner sig trygga i sig själv och mår bra, fysiskt och psykiskt. Att alla verkligen inser att "Vi är bra som vi är" och därför accepterar varandras olikheter och förutsättningar. En jord som fungerar, där ekosystemet och människan lever i en fungerande symbios. (Ordet symbios uttalas för övrigt ALLTID med underbett och lätt läspning i sann Percy Nilegård-anda)

För mig så drömmer jag om att vara en människa som kan få det här att bli lite mer av en sanning under min livstid. Genom att spela musik eller berätta historier som får folk att reagera och kanske agera. Genom att komma på någon jättesmart lösning, eller genom politiken.

Jag drömmer om fullständig förbehållslös kärlek.

Det känns väldigt långt borta.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar