2010-12-13

Goddag, Julius Winter

Kommentar på inlägget "Smälter" - 13/12 - 2010 (20:23)

oj, alltså inte för att vara elak eller något, men det verkar inte gå framåt så mycket för din blogg alltså. 2000 besökare, 940 inlägg på 2 år vilket leder till ett antagande att du själv besökt din blogg minst 940 gånger, vilket därmed lämnar oss med 1060 besökare på 940 inlägg. På 2 år. Nu kanske du säger att du inte bryr dig om hur många som besöker din blogg, eftersom du är självutnämnd estet och antagligen endast bloggar för att du gillar webbdesign och för att du bara har den här bloggen för dig själv. Fast vi vet ju båda två att så inte är fallet, då du går på fucking rytmus och inte vill något annat än att få ställa dig ensam på scenen med din akustiska gitarr och spela ännu låt som alla betraktar som medelmåttig men ändå ger dig stående ovationer och beröm för. För när man har sådant bekräftelsebehov att man själv kallar sig för estet, så vet man att du kanske borde börja tänka på att kanske skaffa dig en ordentlig utbildning och ta dig i kragen. För svart på vitt liksom, ingen vill se ännu en medelmåttig, söt liten tjej stå och spela en medelmåttig låt. Och som sagt, jag säger bara detta för att jag också gillar ord, och om det stämmer att även du gör det så borde du kunna ta in vad jag nu skrivit och tänka över det, för det är så man gör om man gillar ord. / Julius Winter


Mitt svar:

För att klargöra: 2000 besökare?
Antar att du går på den besöksmätare man hittar längst ner på min sida som är en html-applikation från Easy Counter. Den besöksmätaren installerade jag för en månad sedan. Den har alltså registrerat antalet unika besökare jag haft den senaste månaden, som tydligen är 2400 st.

Annars, för att visa på det uppenbara:
Du är en liten människa som lever i en mycket liten värld, och jag kanske till och med känner mig hedrad av att jag genererat sådan frustration hos dig att du tagit steget och bemödat dig med att langa en fet säck med dina inskränkta och generaliserande åsikter just här på min blogg.

Att du inte har en aning om vem jag är, är uppenbart.
Du har ingen aning om mina aspirationer och min utbildning, och du ska därför inte yttra din subjektiva åsikt om dem. Inte sant? Du kan alltså inte på något sätt dra paralleller mellan dessa och mitt bekräftelsebehov, inte heller min relation till musik. Jag drar inte paralleller mellan dina inskränkta åsikter och det faktum att du för tillfället studerar på Södra Latin.

Att du, likt jag, råkar gilla ord är en företeelse jag skiter fullständigt i och jag skulle uppskatta om du aldrig igen jämför vad du värdesätter med det jag värdesätter, på något plan. Jag tar det som en enorm förolämpning.

Att du valde att avstå från att skriva kommentaren anonymt är dock värt uppskattning, Julius.

Vänligen,
/inkzor

5 kommentarer:

  1. obs att juleljus inte är en riktig person, tänk elin monday eller va hon nu hette

    svär

    SvaraRadera
  2. Julius Winter finns. Han har varit tillsammans med en av mina vänner om jag inte minns fel, vi har även flera gemensamma vänner på facebook.

    SvaraRadera
  3. LOL, wtf. Vilken tönt. Han är så beroende av bekräftelse själv att han måste klanka ner på andra. Det säger mer om honom än om dig, Ingrid, så ta inte åt dig.

    SvaraRadera
  4. HAHAHA julle asså.. ofta han ger sig på dig sådär! (fast han finns inte)

    SvaraRadera
  5. Han har en fejk-profil och en vanlig profil han använder på facebook. Han har trakasserat flertalet människor både på facebook och på bloggar men har inte gjort till en vana i verkliga livet.

    SvaraRadera