2010-12-05

Day 18 – Your favorite birthday

(Alltså aaah, den här utmaningen blir mer lökig för varje dag som går!)

Jag kommer inte ihåg födelsedagar. Eller jo. Kalasen jag hade när jag var liten ägde. En gång hyrde min mamma in en ponnyhäst som alla fick rida på när vi bodde på gården. Eller det var nog flera ponnyhästar till och med. Grejen är bara den att jag oftast blev sur för att jag hamnade utanför på mina egna kalas. Klart man blir förbannad då!

Vi har en film på mig från när jag fyller två. Vi hade bjudit dit släkten som samlades ute på den soliga verandan. Jag fick jättemånga fina paket som var inslagna med, numera för mig nostalgiska, papper med fina motiv på. Varje paket gick jag med till mormor och så fick hon hjälpa mig att öppna. Jag fick underbara saker. Såna där frukter av trä som man kan skära isär eftersom de två halvorna hålls ihop av kardborreband, och så fick jag en jätteful docka som mest såg läskig och sur ut men som ändå är barndom. Farfar var där, mormor, farfars fru och mormors man, och många fler från släkten. Det var jättefint. Efter kalaset filmar mamma mig när jag sitter vi köksbordet och leker med träfrukterna samtidigt som jag sjunger "På fyra ben går den som jag gillar allra mest, gilllarrrr gilllarrr gillar allra mest! Han ghhhmmrr rygg fö d e lilla häst, ee mii lilla häääst!"-låten, jättefree-stylat och halvfalskt men jag var så sjukt glad.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar