2010-12-22

Julfryntlig

Idag gav jag 40 kr till en tant som stod i Slussen. Hon behövde 85 kronor för att ta sig hem till Uppsala, hon hade tappat sin biljett. Hon till och med insisterade på att ge mig adressen så hon kunde skicka pengarna till mig. Kände att det var värt att inte vara cynisk och tänka på möjligheten att hon skulle knarka upp pengarna två dagar innan jul. DAGENS GODA GÄRNING JU.

Alva, jag och Linnea var i stan. Vi satte oss längst in i hörnet på blå lotus och pratade i två timmar när vi var klara. Det var för i helvéte minus tjugo idag. Jag fryser. Tror jag håller på att bli sjuk, kan inte svälja. Yeah. Svälja var för övrigt ett av mina mest använda ord på facebook. Jag tror inte på dem.

Dagens citat: "Jag är julgodisanalfabet" - Pappa, när han undrade varför inte mintkyssarna såg ut som stekta ägg sådär som dom brukar göra. Då han fråga stod jag trillade marsinpanbollar, och fick citatet som svar när jag undrade varför han frågade det med tanke på att jag inte börjat med mintkyssarna än.

Btw:

/inkzor

1 kommentar:

  1. jag och julia har också blivit lurade av den där jävla kärringfittan!!! KÖD;PJöJPFOIDJKXdjx !!!!!

    SvaraRadera