2009-04-11

Glad påsk på er.

Vad har ni för traditioner?
Jag har alltid haft det så att mamma/påskkärringen smyger in till mitt rum på natten och lägger påskäggen på golvet framför sängen, sedan springer hon ut igen. Trist, kan tyckas, men jag var alltid skiträdd för den där kärringen. Effektfullt.
I USA var det mycket roligare. Man fick förtjäna sina ägg, i typisk amerikansk anda. Vi har ju kompisar där, och vi var där en gång på påsk. Det blev en Easter Egg Hunt. De hade gömt små ägg ÖVERALLT i trädgården. Man hittade hur många som helst, och ibland var det pengar i dom. Jag var inte så snabb, fick inte så mycket som proffsen. Men jag fick det jag förtjänade. Bra livserfarenhet. Haha.

Har inte fått några ägg än. Jag vet inte hur de tänker göra. Tror att mamma kommer klä ut sig till påskkärring och gå omkring i trädgården och lägga ut en massa ägg när alla sitter inomhus. Fett jobbigt att de ska dra ut på skiten. Jag hatar sånt. Som på julafton.
"GE MIG PRESENTERR NUU!! COME OOOONN!! JAG BITER DIG OM JAG INTE FÅR JULKLAPPEN INOM 3.5 SEKUNDER DITT NÖT!!"

Nu ska vi gå ner på stan och kolla i klädaffärer. You know, itts where all di action iss.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar