2009-04-09

Kört

Klart det blir såhär. Jag har kämpat hela åttan och nian för att få bra betyg för att komma in på de gymnasieskolor jag vill, och så failar jag ändå för att jag inte får tillräckligt bra poäng på intagningsproven. Jag kommer in på Rytmus, det fattar jag, men jag vill inte gå där. Jag vill inte vara medlem i Malmén-skaran på Rytmus, jag, pappa och Joel. Kul. Kuk.
Jag ville komma in på Södra, men det kommer ju inte hända. Jag ville så mycket. Jag ville verkligen. Klart det ska finnas folk som kommer och säger till mig att de fick högsta möjliga poäng på de proven, klart de sedan säger "nämen oj det kanske är väl det sista du vill höra nu" och garvar självbelåtet när jag sagt vilka poäng jag fick. Vissa människor är allt bra narcissistiska.
Jag har aldrig varit bäst, jag kommer aldrig bli det. Jag kan ju lika gärna ge upp och söka in till Nacka Gymnasium, Sam-Sam. Jag kan slänga bort mina 305 poäng som jag kämpat så hårt för, det är fan ingen idé ändå. Det finns ingenting jag kan göra nu, jag kan bara vältra mig i den skiten jag samlat ihop själv.
Fan vad jag avskyr det.
Fan vad ni borde ta något avlångt och vasst och köra upp i röven på er själva, ni som är så stolta så det skiner igenom och spränger sönder den osäkra masken ni satt på er för att vara som alla andra.
Fan vad jag hoppas att just du läser det här, ditt avskum.
Jag hatar dig.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar