2009-04-01

Nu är det bytt

Bytt är bytt och kommer aldrig igen. Känns bra. Nu till skrivandet.

Idag har det faktiskt varit soligt, när jag stod och väntade på bussen så kände jag hur solen värmde mina strumpbyx-klädda ben. Imorgon blir det antingen jeansjacka eller läderjacka, med klackskor till. Underbara känsla.
Ska göra intagningsprov till Rytmus klockan elva imorgon, vilket betyder att jag missar idrotten igen för ett intagningsprov... Hmm, aja. Wish me luck. Är inte så nervös, eftersom pappa jobbar där och min bror går där känns det nästan som att jag går där själv. Får höra vad som händer på stället varje dag.
Jag läser just nu "Pojken som kallades det", började idag och har redan plöjt igenom halva boken. Har nog läst ut den tills imorgon. Vet att jag är seg, borde ha läst den tidigare. Tror att jag inte läste den för att alla andra läste den. Jag hörde så mycket om den hela tiden, vilket gjorde att jag fann det onödigt att läsa boken. Jag är så jävla alternativ.
Pappa är hemma nu, mamma är på ett annat plan så hon är snart hemma hon med. Skönt. Hör hur pappa lagar middag där nere, ännu trevligare.
Ingen har skämtat med mig idag!!? Är jag så PMSig att ingen ens vågar skämta ett löjligt aprilskämt med mig? Jag har i och för sig skällt ut och slagit folk idag. Sa fel på franskan, och det brukar jag inte göra så folk ba "ooooh, Ingrid sa feeel, hur känns det??". På skämt såklart, men jag satt och gav min stackars franskabok en mördande blick. Har även slagit in min lärare i en vägg, slagit Rikard (igen...), och boxat Anders i magen.. Inte bra. Oj, noterade nu att det bara är män jag varit elak mot. Jag tror jag smiskade Matilda på rumpan en gång när hon böjde sig ner till sin väska, det räknas väl som att jag slagit en kvinna också? Jag är ingen manshatare, for crying out loud.

Bilden nedan ger mig vårkänslor. Martin och jag gick till Trollsjön någon gång i april och njöt av den nyvakna våren.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar