2009-04-02

Vårkänslor, som alla andra

Intagningsprovet till Rytmus gick förvånansvärt bra. Jag fick vänta i en timme, vilket var skitsegt. Men Rytmus är Rytmus, lite halvorganiserat sådär... Som Kulturama. En av lärarna i juryn sa att de tyckte jag var otroligt duktig, success! Mötte Shruitzu/Clara på intagningen också, hoppas det gick bra för henne. Såg även massa andra människor jag känner.
Jag har en svag huvudvärk, trots att jag faktiskt tagit en ipren. Eftersom det blev så sent på intagningen hann jag inte få i mig någon mat förutom en baguette, som för övrigt var nybakad och alldeles varm.. Mmmh. Och nej, det var inte ens något på baguetten. Jag får alltså skylla mig själv för huvudvärken.
Jag har annars mått mycket bättre idag. Fick sova ut till tjugo i nio (!) och traskade sedan iväg i tunna kläder. Mina gamla trogna vårskor har så tunna sulor att jag kan känna ojämnheterna på marken, såsom grus och grenar. Det känns nästan som att gå barfota. Jag ville hoppsa omkring som en liten flicka påväg till skolan, som jag egentligen är fast ändå inte.. Mina bättre sinnen hindrade mig. Jag skulle sett larvig ut, hög-på-LSD larvig ut. Ibland är det tråkigt att bli äldre. Mina vinterskor åker inte fram igen på ett bra tag i alla fall.

Klockan är redan sex. Det är ljust ute. Jag är glad.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar