2009-04-10

Rapport från Strömstad

Det här är bara mitt tjugonde inlägg i den här bloggen. Känns som om jag skrivit mycket mer.

Nu är jag i Strömstad, Streem City, dåva. Saknar ni mig än?
Idag åkte vill till köpcentret Nordby och köpte lite grejer. Jag köpte rakhyvlar och en sminksvamp till min nya foundation för ja, jag är tjejig ibland.. Oftast. Nordby är till för alla norrmän som kommer hit till Strömstad och köper billiga saker, eftersom det är så dyrt i Norge. Kronan är väldigt låg för tillfället också. De köper mest smågodis och kläder. Det finns godisaffärer överallt. Godislandet, godishuset, godisparadiset, karamellhörnan, etc. Itts veri najs jess. Min morbror, som jag är hos nu, ska öppna en restaurang i köpcentrumet. Mamma och pappa ville kolla på lokalen, det var en av anledningarna till varför vi åkte till Nordby.
Efter det åkte vi över till Norge i typ en kvart, och sen tillbaka igen. Pappa ville åka på den nybyggda bron. Vi åkte över på den nya bron, och hem på den gamla. Så idag har jag lämnat Sverige för en kort stund. Kostade 40 spänn. Inte värt det.. Jag lämnade ju EU också, när jag tänker efter. Coolt. Eller nej, inte alls.
Ikväll ska vi grilla. Alltid detta grillande. Nu kommer vi få äta grillat i fyra månader framåt, oavsett väder. Regnar det så står det ändå någon jävel vid grillen med paraplyt och ser måttligt road ut, men alltid med en bestämd blick.
"Jag ska fan ha min biff om det så ska kräva att jag står här hela kvällen.."

Imorgon är det påskafton. Då blir det som alla andra svenska högtider; sill, köttbullar, prinskorv, potatis, must och nubbe. Lite extra ägg möjligvis. Vilken fantasi vi har, det är ju fantastiskt.

Nu ska vi måla ägg tror jag. Kewl. Hoppas ni får en väldigt kycklinggul och fjädrig påsk, och ät ägg så det står ut genom öronen på er.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar