2009-07-06

Insekter på köpet!

Min familj är rätt miljömedveten, om man så säger. Med en mor som rapporterar klimat-nyheter runt om i världen och en pappa som var med och startade miljöpartiet i Sverige så blir det lätt så.
Det känns bra att ha en bio-gas bil, kompost, källsortera, köpa ekologiska produkter och mycket mer. Det lättar ju på samvetet för min del.
En nackdel är dock att man får insekter på köpet när vi köper skumma produkter från alla världens hörn. Vi har några flugor som bosatt sig i våra köksskåp, till exempel. De är jättestörande. De flyger jättelångsamt, vilket gör att man kan smälla dom mellan händerna. Man känner sig skyldig att göra det, men jag vill inte för jag hatar att få rester av mosad fluga på mina händer. Ja, jag har hört talas om att man kan tvätta händerna men det är ändå inte najs. Det är ju inte heller så najs när man upptäcker att det är larver i russinen som man just lagt på sin filtallrik.
Snarare kräkreflex på köpet, va.

Idag ska jag till Gröna Lund med min kära moster, fick det av henne i födelsedagspresent. Underbart! Kärleken för adrenalinkickar man får via bergochdal-banor är något vi har gemensamt. Hoppas bara att vädret håller i sig.
För övrigt sov jag till tolv idag, vilket jag skäms för. Förlåt, men det var så skönt att ligga kvar i sängen. Orka en ny dag, typ. Men plikterna kallar, det måste packas och städas innan resan. Vi drar ju i övermorgon! Ska försöka packa lite nu.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar