2009-07-31

Toalett-filosofi. Jag borde skriva en bok.

Ah tja. Jag är i Sverige nu i alla fall. ÄNTLIGEN TILLBAKA I LANDET FOPPATOFFLA. Är nu med min mamma hos min mormor i Uddevalla, norr om Göteborg. Igår var vi i Skåne och hälsade på Frida, min gamla klasskompis från Belgien. Det var jättelängesen, säkert tre år men det kändes inte alls som att det gått så lång tid. Var verkligen underbart att träffas igen. Sådana vänner får man leta efter!
Imorgon drar vi till huset vi hyrt på Rossö, som ligger söder om Strömstad där min morbror med familj bor. Thandi, min kompis, ska komma dit också. Fan vad kul vi ska ha. Pappa och Joel har åkt upp till Stockholm redan, så nu är det bara tjejerna.
Jag är fortfarande vit, inte okej. Ser ju inte ut som att solen tänker visa sig heller, nej nej.
Jag kan inte äta mer frityr. Död åt frityr, och vägkrogar, och toalettbås. Gillar inte att höra magsymfonierna som kommer från granntoan, vilket kan vara fascinerande till en början, kan inte neka, men efter den 7e symfonin blir det inte lika kul. Jag har nämligen problemet att jag lätt fastnar på en toalett, jag kan lätt sitta i en kvart efter att jag uträttat det jag ska och bara tänka. Livsfrågor, politik, kärlek, och självklart grannens magsymfonier. Borde sluta med det och hitta ett annat tänk-ställe...
Salem ska spela i Strömstad den 7e, och jag åker hem den 8e! Man har flyt ibland alltså, men det är inte ofta nu. Om han inte känner igen mig blir jag besviken, har träffat honom 4 gånger nu. Är förihelvete hans nr 1 fan, lätt va.
Imorgon är det augusti. Okej.

Adjöken fröken.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar