2009-07-20

Rödrid

Deras dator har gått sönder. Det är säkert vårt fel, det började lukta bränd plast men vi fortsatte ändå. Vadå, vi har väl ingen aning om att man ska sluta sitta vid datorn då? Den ba *poff* dog. Sitter på mammas lilla mini sak nu, den har börjat fungera. Kan skriva ååååå. Fååår. De bräker där ute.
Vi ska åka till stranden idag igen. Igår låg vi vid havet hela eftermiddagen. Jag hade inte solskyddsmedel på mig. Vita Inkan är inte så vit längre. Folk kommenterar alltid min bleka hy, har fått jättemånga kommentarer genom åren.
"Du är så viiiit!!" - Varje dag.
"Sminkar du dig med vitt smink i ansiktet eller?" - Jag höll på att slå till honom.
Jättekul. Nu är jag röd. Inte så kul heller. Speciellt på ryggen. Aouch.

Jag gillar inte havet och stranden. Jag föredrar att bada i sötvatten, och sand gör mig stressad. Det är överallt. Skitjobbigt. Sand i naveln, sand under naglarna, sand i röven, sand i örat, sand håret, sand mellan tårna. Seriöst. Värst är ändå sand i handduken, för ju mer man försöker torka bort helvetet desto mer ramlar ner på en från handduken.
Det var jättemånga som solade topless igår. Jag klarar inte av det. Okej om folk ligger ner, men jättemånga gick omkring och viftade med tuttarna i vädret. Vadfan gör man när en av dom kommer gåendes mot en? VAR KOLLAR MAN? Jag vet inte var man ska kolla annars. Jag kollar. Inkzor, tutt-tittaren. Hejdå.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. vet du vad som också är svin jobbigt....alla jävla bloggar.......hehe skojja bara...men alvarligt va e grejjen med alla dessa bloggar? btw ja känner alternativt har känt dig....ja minns att du va på ett läger förra sommarn...ja va också där..du har ditt sommarställe typ 100 meter från där ja hade mitt inan.....ha det så trevligt.....btw saltvatten is tha shit!

    SvaraRadera
  2. HEJ FUNE!
    Jag vet inte, bloggar finns överallt.

    SvaraRadera