2009-07-28

"Mjaau?" = Mais oui? Ca va pas, non!

Reims är staden vi spenderar den här natten i. Fortfarande i Frankrike, men påväg hem. Vi är i "Champagne-distriktet". Snofsigt. Jag gillar inte champagne, men jag gillar ju inte alkohol rent allmänt så det är ingen överrasking. Vi bor på ett lägenhetshotell, inte alls flott men med internetuppkoppling i rummen, TV och fina badrum.
Vi är fortfarande i Frankrike, men påväg hem. Vi är tydligen i "Champagne-distriktet". Snofsigt. Staden ser ut som en blanding mellan Göteborg och Paris, ganska fint. Man känner för att bli en av "aristocats" och vandra på hustaken. Apropå katter så träffade jag en idag, en svart. Jättesöt. Vi konverserade lite. Jag sa mjaauu, den sa meoow, jag sa mjauu, och så vidare. Jag kan tydligen jama på franska. Har ingen aning om vad jag sa, men den verkade inte förolämpad eller något så förhoppningsvis konverserade jag väl bara om vädret eller något.

Festen igår var rätt kul. Träffade massa människor och så, sjöng även ett par låtar med jazzbandet som var där. Tyvärr så kom det två killar i min ålder som var portugiser, fast franska, som stötte på mig. Orkade inte sånt så jag gick in då.

Jag längtar hem. Vi kommer till Sverige om typ 2 nätter, men jag kommer inte till Stockholm förrens den 8e. Har jag redan sagt. Ska kolla på scrubs nu. Well, bye for now then.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar