2009-07-21

MENS

Jobbigt? Jag förstår inte, egentligen. Vad är grejen med mens? Varför är det så jobbigt? Visst, det är en kroppsvätska. Som typ kiss, bajs, snor, saliv. Man går ju inte omkring och pratar om sitt snor. Det är bara det att så fort man nämner ordet mens så blir det tyst, man hör syrsor spela i bakgrunden och ökenbollar rullar förbi på gatan. Speciellt med killar. Killar klarar inte av mens, någonstans. Jag förstår dem lite, det är ju inte så trevligt precis. Lite jobbigt bara när de springer iväg eller ger ifrån sig ett förolämpat ljud så fort man antyder att man har mens. Det är ju inte så att man sprutar blod. Haha, kul. Konstig bild i huvudet av mig som argt, blodsprutande monster.
Våra vänner i USA är mycket mer öppna när det gäller mens. En gång när de var på besök hos oss, jag var 12 eller något, så satt vi vid middagsbordet när mammas kompis frågade mig om jag hade fått min första mens än. Som om det var det mest naturliga i hela världen. Jag tyckte att det var jättepinsamt. När hennes dotter fick sin första mens så hade de såklart typ fest och hon fick presenter och hallelujah. Jag hade inte velat ha en mens-fest. Haha. Hur skulle det se ut? Tampongballonger och en tårta formad som en stor blod-droppe som det står "Happy Period-Day!" på? I present får man bindor, tamponger, kondomer och allt sånt där som man kan behöva när man är fertil. Gud vad pinsamt. Jag hade sprungit därifrån.
Jag har haft PMS de senaste tre dagarna. När jag får PMS blir jag deprimerad och känner mig som den ensammaste och mest oförstådda personen i hela världen. Jag får också random utbrott på folk till följd av det. Shit vad jag avskyr PMS. Jag har dock inte blivit en av de personer som använder ordet PMS som substitut för arg, ledsen, upprörd, etc. Tycker inte alls om när folk gör så. Mitt vokabolär är inte så begränsat, som tur är, så jag vet när jag är upprörd/ledsen/förbannad och kan då sätta ord på mina känslor. Jag tycker inte heller om när folk tar för givet att man har PMS när man är just upprörd/ledsen/förbannad. När någon langar den spydiga kommentaren "Har du PMS eller?", eller "Det är visst någon som ska ha mens snart..?", så vill jag bara säga ja, slå till personen och skylla på att man har PMS. Det är grymt nedlåtande att säga så. Det förlöjligar personens känslor.
Egentligen finns det ju inte så mycket att säga om mens. Det är vad det är. Ja, det är jobbigt. Ja, mensvärk gör OOOONT. Ja, man ska vara snäll mot tjejen i fråga som har mens. Ja, tjejer borde få bidrag för tamponger och sånt. Extra utgifter you know. OCH SÄG INTE ATT KILLAR BETALAR FÖR KONDOMER FÖR DE GÖR DE FAN INTE.
Nu har vi klarat av det ämnet i alla fall, det var väl skönt? Puss påre.

/inkzor

4 kommentarer:

  1. vill du veta något annnat som gör ont....att sparka sönder sin stor tå....de gör svin ont...ja har brutit/ fått den å hoppa ur led 11 gågner de senaste halvåret...ja borde få bidrag!!! och jo ja betalar för kondomer...för de finns inget um där ja bor...! men trevligt å veta att de inte bara ja som har de jävligt ibland...:D

    SvaraRadera
  2. Ska testa skicka kommentar nu, kommer det inte fram så blir jag ledsen. :c

    Du har SÅ JÄVLA RÄTT, Inkzor for president!
    Poss / Zånia.

    SvaraRadera
  3. OMG SONIA DU KAN KOMMENTERA YAY :D

    Fune, stackars din tå =(

    SvaraRadera