2009-07-07

När man går på toa låser man dörren

Jag hatar att skriva tomma inlägg om ingenting, så därför ska jag fatta mig kort.
Imorgon åker jag. Kommer troligtvis hem till Stockholm den 8:e augusti, då vi kommer få hit gäster från USA en hel vecka. Mammas väninna från USA och hennes dotter kommer hit, och vem förväntas att spendera tid med dottern? *pekar på mig* Hon är snäll, men efter att ha varit borta i en månad vill man ju gärna träffa närmare kompisar och ha lite kul, men nej.
Jag har packat. Min garderob är nästan tom.
Jag ska få 300 kr av min mormor i resekassa. Ka-ching.
Idag var jag med Matilda i stan. Vi satt på Muggen på Götgatsbacken där en jävla läsk kostar 30 spänn, och när jag sa att jag inte hade råd med läsken, (för att jag skulle gå på toa på McDonalds där det kostar 5 spänn och när jag tryckte i pengen och öppnade dörren satt en kärring på toan och skrek åt mig så jag stängde igen, och insåg att jag förlorat 5 spänn så jag fick lägga i en ny 5:a efter att hon gick), började kassörskan snacka skit om mig med en annan som jobbade där och då blev jag lite sur och fräste att jag bara ville ha vatten. Bara för att jag är fattig student.
Nu kom jag på att jag fortfarande har cykeln vid busshållplatsen, pappa hämtade mig från bussen för att det regnade så in i helvete. Det var värsta floden nerför götgatsbacken. Det var roligt att se på folk som försökte hoppa över floden som bildats vid trottoarkanten. Många snubblade in i stolarna på caféet när de skulle hoppa in från gatan och ställa sig under persiennen.
Fan vad mycket jag skrev nu. Jag måste packa och hämta min cykel, som sagt. Min cykel heter Marvil, bara så ni vet. Det står det på den. Skriver en hejdå-hälsning senare, kommer ju ha internet i bilen, sa hon med en snobbröst och lidingö-I:n.
Hejdå for now.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar